Monday, April 02, 2012

KEJAHATAN HANYA DIMATA


Assalamualaikum,, =) sperti biasa saya akan mulakan dengan salam..
=) tersenyum saya terjumpa sesuatu yang berguna untuk saya k0ngsi bersama,, iaitu KEJAHATAN HANYA DIMATA.. kenapa saya cakap pasal bena nehh ek..??  

0o0k kawan-kawan,, ape yang awak nampak kat papan putih neh..?? umm,, mesti awak semua nampak tulisan2 dekat papan putih tu kan..?? yea,, benar,, saya p0n hanya nampak tulisan pada papan putih tu sampai saya sendiri p0n tak nampak putih,, suci & bersih nya papan putih tu,, masih ada bahagian putih yang luas pada papan putih tu.. sedih kan..?? 

itu laa manusia,, ='( sentiasa melihat keburukan yang telah dilakukan.. 0rang akan cakap tentang keburukan & d0sa yang telah dibuat & bukan pada kebanyakkan yang dibuat,, padahal,, putih lebih besar dari tulisan hitam yang hanya tertulis pada papan putih itu.. 

memang benar....
kita memang senang sekali untuk membenci 0rang,, xbegitu..?? kadang2 saya sendiri p0n macam tu..
*saya rasa tak salah untuk kita membenci,, tetapi benci pada kesalahan yang dia lakukan bukan pada 0rang 
nya,, kita perlu membimbing dia untuk berubah & jangan laa kita tinggal kan dia bersama maksia nya.. ='(

  berd0a laa unduk dia.. =')


kita memang mudah berburuk sangka,, tipu laa kalu kita xmacam tu kan..???
*humm,, jangan laa kita persangka buruk,, terus menerima ke keburukan 0rang itu agar kita tidak menjadi
  riak,, kita bukan laa nabi,, tetapi hambaNya,, hamba Ilahi.. 

kita juga xberfikir & terus menghukum..! c0ntoh, sese0rang tu tidak menutup aurat nya..
*hmm, bila kita melihat sese0rabg tu,, kit aterus berang & terus menghukum tanpa usul periksa,,
  tetapi biar laa Allah yang membalas atas d0sa yang dia telah lakukan sendiri.. ='( 
  kerana keadilan didunia hanya adil yang tidak dianggap adil..



rasulullah bersabda:
sesungguh nya didalam tubuh(manusia), ada seketul daging,  
jika baik daging itu maka baik laa tubuh nya, & jika rosak daging itu,
maka rosak laa tubuh nya itu,
& ketahuilah sesungguh nya seketul daging itu adalah HATI.

humm,, nampak kan..?? jadi sama2 laa kita saling bantu membantu sebagai sesama islam,, ika membantu sese0rang itu untuk berd0a,, membimbing & menuju ke jalan Allah sebelum terlambat,,

#kawan2 sekalian,, saya hanya nak berk0ngsi,, bukan laa minta lain,, cuma ini k0ngsi cerita apa yang telah saya baca,, =") terimakasihh.. 

assalamualaikum.. =') 


No comments:

Post a Comment